ارائه خدمات از شنبه تا جمعه 8 الی 18

با ناژو سرزنده شو با ناژو سرزنده شو

با ناژو سرزنده شو با ناژو سرزنده شو

خواص و ارزش غذایی کره

خواص و ارزش غذایی کره

ارزش غذایی کره عمدتا به دلیل وجود مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات آن می باشد. کره پاستوریزه دارای ویتامین‌های A ،D ،E ،K و مواد معدنی از قبیل: روی، مس، ید، کروم، منگنز و… می‌باشد. از جمله فواید کره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسیدهای چرب موجود در کره، متابولیسم و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.
  • کره حاوی مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب CLA است که به بدن در مبارزه با سرطان سینه و روده کمک می‌کند.
  • کره دارای چربی‌های اشباع شده است که به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و برای سلامت قلب و عروق و پیشگیری از حملات قلبی مناسب است.
  • در ترکیبات کره سطوح مناسبی از کلسترول خوب وجود دارد. کلسترول خوب، در تثبیت عملکرد صحیح سلولی اهمیت زیادی دارد، همچنین این ماده نقش مهمی در رشد سیستم عصبی فرد ایفا می‌کند. ‌
  • کره مقدار زیادی کلسیم دارد که برای رشد استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها ضروری است.
  • در کره اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ یافت می‌شود. این نوع از اسیدهای چرب برای عملکرد صحیح مغز و سلامت پوست و مو ضروری هستند.
  • در ترکیبات کره سطوح مناسبی از کلسترول خوب وجود دارد. کلسترول خوب، در تثبیت عملکرد صحیح سلولی اهمیت زیادی دارد، همچنین این ماده نقش مهمی در رشد سیستم عصبی فرد ایفا می‌کند. ‌

 

كره از شیر و فرآورده های پاستوریزه حاصل از آن مانند خامه حاصل می شود كه حاوی بیشترین مواد مغذی شیر می باشد.
كره لاكتیكی (كره حاصل از خامه ترش) ناژو از خامه پاستوریزه گاوی بدون طعم مصنوعی كه با استفاده از استارتر كالچر ترش شده است، تهیه میشود.
کره حیوانی حاوی بسیاری از ویتامین های حیاتی مانند A , D , E , K و اسید های چرب ضروری برای سلامت انسان می باشد.

 

مشخصات فروش کره ناژو :

اوزان: 1 کیلوگرمی-450 گرمی

 

کره‌ی پاستوریزه لاکتیکی ناژو این امکان را به شما می‎دهد که در حین خوردن کره از طعم آن لذت ببرید و دیگر به اضافه وزن فکر نکنید.

کره حیوانی لاکتیکی بدون نمک ارزش غذایی در هر 15 گرم:

انرژی: 112.5 کیلو کالری چربی کل: 12.5 گرم کربوهیدرات: 0 گرم پروتئین: 0 گرم اسیدهای چرب اشباع: 8.3 گرم اسیدهای چرب ترانس: 0.03 گرم است. انتخابی عالی برای یک وعده صبحانه‌ی شماست.

 

خوردن کره و پنیر و اثر آن‌ها بر قلب

نتایج یک بررسی جدید تایید می‌کند برخلاف باورهای عمومی مردم که معتقدند خوردن کره و پنیر موجب حمله قلبی می‌شود، در واقع مصرف فرآورده‌های لبنی خطری را متوجه این عضو مهم در بدن نمی‌کند.

متخصصان دانشگاه براون در آمریکا که روی هزاران فرد میانسال مطالعه کردند و دریافتند که حتی در افرادی که بیش از نیم کیلو پنیر خوردند خطر بروز حمله قلبی شدت پیدا نکرد.

این کارشناسان معتقدند که چربی اشباع شده در لبنیات تحدیدی برای قلب محسوب نمی‌شوند و از سوی دیگر سایر ریزمغذی‌ها مثل کلسیم و ویتامین D موجود در لبنیات می‌توانند از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت کنند.

اگر در مصرف هر ماده غذایی رعایت تعادل را بنمایید، می‌توانید از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

کره حیوانی حاوی بسیاری از چربی‌های اشباع شده سالم است

پیکار با چربی‌های اشباع شده عواقب بدی دارد. طبق تحقیقات انجام شده هیچ وجه مشترکی بین چربی‌های اشباع شده و امراض قلبی وجود ندارد. چربی‌های اشباع شده باعث افزایش کلسترول HDL (نوع خوب) در خون می‌شوند و کلسترول LDL را از ابعاد کوچک با تراکم زیاد (خیلی بد) به نوع بزرگ و کم‌چگال تبدیل می‌کند که از نظر پزشکی خوب است. علاوه بر این کره حاوی چربی‌هایی با زنجیره‌های کوتاه و متوسط است که سوخت‌و‌ساز آنها متفاوت از سایر چربی‌ها است. آنها حس سیری ایجاد می‌کنند و میزان سوزاندن چربی را افزایش می‌دهند.

کره حیوانی در مقایسه با نوع گیاهی (مارگارین) خطر حمله قبلی را کاهش می‌دهد

بیشتر اوقات دستورالعمل‌های رایج غذایی، برخلاف هدف اصلی‌شان عمل می‌کنند و روی سلامتی ما اثر نامناسبی دارند. اولین مثال را می‌توان در این مطلب گفت که آن‌ها مارگارین را جایگزین کره حیوانی می‌کنند… این چیزی ست که اساتید گفته‌اند و ما هم انجام می‌دهیم! اما آن اتفاقی که می‌افتد، جایگزینی کره حیوانی سالم، یک غذای خوب، با چربی‌های مضر و ناسالم است.

در یک پروژه تحقیقاتی بر روی گروهی از بیماران قلبی، کره و مارگارین امتحان شدند و این نتیجه به دست آمد: مارگارین خطر حمله قلبی را افزایش داد و ولی کره حیوانی هیچ‌گونه اثر بدی نداشت. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بالای چربی‌های لبنی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۶۹% کاهش می‌دهد و احتمالاً این به خاطر مصرف بالای ویتامین K2 است.

کره غنی از اسیدچرب ضروری لینولئیک

کره به خصوص کره‌ای که از دام‌های علف‌خوار به دست آمده باشد، منبع بزرگی از اسید لینولئیک است. این اسید چرب تاثیر زیادی بر متابولیسم دارد و حتی به طور مجزا به عنوان مکمل چربی‌سوز تجاری هم فروخته می‌شود. این اسید خواص ضد سرطان هم نشان داده و درصد چربی بدن انسان را کاهش می‌دهد. البته بعضی از تحقیقات هم نشان داده‌اند که اسید لینولئیک هیچ تأثیری در آرایش بدن انسان ندارد. به هر حال یا مفید است یا بی‌ضرر.

کره با خطر کمتر چاقی

مقالات تغذیه اغلب توصیه می‌کنند که محصولات لبنی کم چرب استفاده کنیم. به این ترتیب می‌توانیم کلسیم را بدون نیاز به تمام آن چربی‌ها و کالری‌های اضافه و بد به دست بیاوریم. اما با وجود کالری بالاتر، خوردن محصولات لبنی با چربی زیاد با چاق شدن همراه نیست.

در حقیقت با مرور برخی تحقیقات، اثرات مثبت مصرف بالای چربی‌های لبنی بر چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر اختلالات متابولیکی آشکار می‌شود. در ادامه مقاله با شش مورد از فواید کره حیوانی برای سلامت بدن با ما همراه باشید.

کره حیوانی غنی از ویتامین‌های حل‌شونده در چربی

کره دارای ویتامین‌هایی است که در چربی حل و قابل استفاده برای بدن می‌شوند، از جمله ویتامین A و E و K2 است. قصد بزرگنمایی درباره ویتامین‌های A و E را نداریم. اگر شما در رژیم غذایی فعلی‌تان غذاهای حیوانی و گیاهی را مصرف می‌کنید، پس احتمالا از هر دوی آنها بهره‌مند هستید. ولی کمی در مورد ویتامین K2 بگوییم که در رژیم‌های جدید کمیاب است و بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند

K2 تأثیرات قدرتمند و مفیدی دارد. این ماده در سوخت‌وساز کلسیم دخالت دارد و مصرف کم آن می‌تواند با بیماری‌های بسیار جدی مرتبط باشد. از جمله آنها می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و پوکی استخوان اشاره کرد. لبنیاتی که از شیر گاو گرفته شده‌اند حاوی ویتامین K2 هستند.

کره حیوانی خوشمزه است

در پایان باید تکرار کنیم بر خلاف تفکرات رایج، کره حیوانی غذای سالمی ست. مصرف اندک تا معتدل آن نه فقط تاثیر بدی ندارد، بلکه فوایدی هم دارد. ولی مثل همه غذاهای دیگر نباید زیاده‌روی کنید. البته کره حیوانی به اندازه روغن زیتون مفید نیست، ولی بعد از آن قرار می‌گیرد. و همان‌طور که می‌دانید روغن زیتون مفیدترین و سالم‌ترین چربی شناخته شده است.

 

 

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت نیاز به راهنمایی با ما در ارتباط باشید